تاریخ امروز : یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ساعت : ۱۳:۱۰:۰۳

بیمارستان مجازی | پرسش،پاسخ و مشاوره آنلاین با پزشک

آپلود عکس

پیاده روی کنید تا سالم بمانید

0
پیاده روی کنید تا سالم بمانید

پیاده روی کنید تا سالم بمانید

 

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه و ۳ تا ۵ بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته متوالی، تا ۴۷ درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد

همه ی افراد به دنبال راه های سلامتی هستند تا جان خود را در برابر بسیاری از بیماری حفظ کنند و سلامتی خود را نیز تضمین نمایند. یکی از ساده ترین و شاید دلنشین ترین ورزش ها پیاده روی می باشد پیاده روی در حفظ سلامت و تندرستی افراد بسیار تاثیر گذار می باشد اما شاید برخی از فواید این ورزش ساده از دید برخی از افراد به دور مانده باشد.

 

بر اساس مطالعات محققان آمریکایی ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته و کاهش ۷ درصد از وزن بدن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۵۸ درصد کاهش دهد. همچنین مشخص شد که مرگ و میر افرادی که بیش از ۳ کیلومتر در روز راه می‌روند، به نسبت سایر افراد به میزان قابل توجهی کمتر است. پژوهش‌دیگری نشان داد، در افرادی که بیش از سه ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ۳۵ درصد کمتر است.

 

در مطالعه ای که رابطه میان عملکرد ادراکی و پیاده‌روی مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد، زنانی که حداقل ۵ ساعت در هفته پیاده‌روی می‌کنند، کمتر به زوال عقل مبتلا شده و توانایی شناختی آنها نسبت به سایر افراد بسیار بیشتر است.

 

در مطالعات دیگری مشاهده شد در زنان یائسه‌ای که هر روز پیاده‌روی می‌کنند، تراکم استخوان بالاتر بوده و خطر پوکی استخوان به مراتب کمتر از زنان بی تحرک است.

 

پیاده روی به بهبود افسردگی نیز کمک می کند. بر اساس مطالعات انجام شده در انگلیس پیاده‌روی به مدت ۳۰ دقیقه و ۳ تا ۵ بار در هفته و به مدت ۱۲ هفته متوالی، تا ۴۷ درصد علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.

 

گروه دیگری از مطالعات حاکی از این است زنانی که در هفته حداقل ۱٫۵ ساعت پیاده‌روی می‌کنند، ۱۸ درصد کمتر به سرطان سینه و روده بزرگ مبتلا می‌شوند.  همان طور که می دانید پیاده روی علاوه بر همه فوایدی که در حفظ سلامتی بدن دارد، اگر به طور مستمر و منظم انجام گیرد موجب کنترل وزن و تناسب اندام نیز می شود.

اشتراک.

درباره نویسنده

پاسخ دهید