تاریخ امروز : پنج شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ساعت : ۱۱:۱۸:۱۳

بیمارستان مجازی | پرسش،پاسخ و مشاوره آنلاین با پزشک

آپلود عکس

اهمیت مصرف صبحانه و رابطه آن با تناسب اندام!

0

اهمیت مصرف صبحانه و رابطه آن با تناسب اندام!

اهمیت مصرف صبحانه و رابطه آن با تناسب اندام!

صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم می باشد که اهمیت دادن به آن ارزشمند بوده و فواید بیشماری در بردارد اما در جوامع امروزی، متاسفانه شاهد بی توجهی به این وعده اصلی توسط شمار زیادی از مردم می باشیم که البته دلایل و توجیهات غیرقابل قبولی نیز برای آن ذکر می کنند. اگر صبحانه مصرفی حاوی پروتئین های لازم باشد، موجب احساس سیری به مدت طولانی شده و در نتیجه جلوی مصرف میان وعده های نامناسب را می گیرد. انتخاب مواد غذایی مناسب برای این وعده علاوه براین، برای کمک به افرادی که قصد کم کردن وزن دارند و همچنین کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند، بسیار حائز اهمیت است.
طبق گفته پژوهشگران، دریافت کالری زیاد در وعده صبحانه، موجب مصرف کالری کمتری در شام می شود. این افراد در تحقق هدف کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، و احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر موفق‌تر هستند.
صبحانه ای سرشار از کربوهیدارت ها موجب می شود تا قند خون به سرعت بالا رفته و خیلی زود نیز افت کند و از این رو، حدود دو ساعت بعد از صرف صبحانه احساس گرسنگی خواهید کرد. در ادامه با مواد مغذی مفیدی که می توانید در وعده صبحانه مصرف کنید و در مسیر کاهش وزن نیز موفق‌تر باشید، بیشتر آشنا می شویم.
پروتئین
برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه می توانید مصرف تخم مرغ را مد نظر قرار دهید. صرف صبحانه ای سرشار از پروتئین با احساس سیری در بلند مدت، کاهش مصرف میان وعده های ناسالم، و کاهش کلی هوس غذا خوردن مرتبط است. کمبود پروتئین در وعده صبحانه می تواند کاهش توده عضلانی و سوخت و ساز بدن را موجب شود. بسیاری از مردم جهان در وعده های ناهار و شام پروتئین زیادی مصرف می کنند، اما پروتئین کافی از صبحانه دریافت نمی کنند.
فیبر
اگر مواد غذایی حاوی فیبر را مصرف کنید به طور خودکار مصرف بسیاری از مواد غذایی کم ارزش مانند منابع کربوهیدارتی که ساده و پالایش شده هستند (به عنوان مثال، دونات) را حذف خواهید کرد. مصرف مواد غذایی با محتوای فیبر بالا می تواند روند گوارش را کند سازد که به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک می کند و به شکلی پایدارتر از انرژی منتج می شود. از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر می توان به نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو دوسر و میوه ها و سبزیجات اشاره کرد.
سبزیجات
ما به ویژه در وعده صبحانه کمتر تاثیر چشمگیری که میوه ها و سبزیجات می توانند داشته باشند را مد نظر قرار می دهیم. آنها باید حدود نیمی از آن چه در هر وعده غذایی مصرف می کنیم را شامل شوند. این در شرایطی است که سهم میوه و سبزیجات در وعده صبحانه برای بسیاری از مردم صفر است. با افزودن مقداری اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به املت، استفاده از سبزیجاتی که از شب قبل باقی مانده اند، یا افزودن سبزیجات به یک اسموتی این سهم را هر چه بیشتر افزایش دهید.
چربی های سالم
مصرف چربی های سالم یکی دیگر از روش های احساس سیری در بلند مدت و کند کردن روند گوارش است. چربی های سالم موجب می شوند تا انرژی به آرامی و در مدت زمانی طولانی‌تر آزاد شود، که به سطوح انرژی بالاتر در طول صبح منتج می شود. بر همین اساس، مصرف آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان یا دانه چیا را می توانید مد نظر قرار دهید. همچنین، پخت و پز با روغن زیتون روشی خوب برای افزودن چربی های سالم به وعده صبحانه است.

منبع:بیمارستان مجازی,مشاوره پزشکی
کلمات کلیدی: صبحانه,اهمیت صبحانه,فواید صبحانه,رابطه صبحانه و تناسب اندام,مواد غذایی مناسب برای صبحانه

اشتراک.

درباره نویسنده

پاسخ دهید